Фастівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №5

Ви є тут

Новини портала Педпреса

Підписатися на Новини портала Педпреса потік
Педагогічна преса: все про освіту в Україні та світі.
Адреса: http://pedpresa.ua
Оновлене: 2 години 34 хв тому

Великі Андріївські вечорниці у столичній школі № 212

Чтв, 12/14/2017 - 14:03

У столичній школі І-ІІІ ступенів № 212  для учнів 1-7 класів відбулася театралізована вистава «Великі Андріївські вечорниці», у виконанні членів фольклорно-етнографічного гуртка «Радосинь» під керівництвом Рудюк В.В.

Метою заходу є відтворення обряду проведення вечорниць, сприяння виховуванню бажання відроджувати  і оберігати народні звичаї, розвиток усного мовлення, формування почуття любові до рідного краю.

Під час перегляду вистави діти мали можливість оцінити красу та велич українських народних костюмів, обрядів та пісень, розширити свої знання з народознавства та зарядитись веселим настроєм.

Очевидно, що інтернатна форма роботи вже віджила себе, – Ганна Старостенко

Чтв, 12/14/2017 - 12:30

Наразі у 26 інтернатних закладах Києва перебуває 4575 дітей. Це 0,9% загальної кількості дітей столиці. У пріоритеті міста – до 2025 року встановити таку систему, щоб забезпечити кожній дитині можливість виховуватись у родині та відчути себе потрібними державі та київській громаді. Про це повідомила голова постійної комісії з питань освіти, науки, молоді та спорту Ганна Старостенко у своїй колонці «Українській правді. Життя».

«Очевидно, що інтернатна форма роботи вже віджила себе, довівши неефективність як у плані навчання та підготовки своїх вихованців до життя, так і з точки зору раціонального використання фінансових та інших ресурсів. Київ розробив покроковий проект з реформування інтернатів на сучасні й комфортні форми виховання дітей. А тим дітям, кому з різних причин все ж доведеться залишитися в інтернатах, створити найкращі умови та забезпечити кваліфікованим персоналом у невеликих установах», – зазначає голова комісії.

За її словами, реформування системи інтернатних закладів у Києві здійснюється відповідно до загальнодержавної стратегії, плану столиці до 2025 року та за підтримки проекту «Модернізація системи соціальної підтримки населення України», що фінансується за рахунок позики від Міжнародного банку реконструкції та розвитку. Наразі сам проект Києва (проект рішення Київради «Про затвердження Плану реформування/перепрофілювання/трансформації дитячих інтернатних закладів, розвитку системи соціальних послуг сім’ям з дітьми та сімейно орієнтованих послуг (деінституцілізації) у громаді м. Києва») знаходиться на погодженні у профільних комісіях.

«Поруч із ліквідацією самих інтернатних закладів у столичній програмі акцентується увага на попереджувальній роботі з кризовими батьками, аби вони якомога раніше отримали допомогу фахівців і віднайшли можливість залишити дитину в сім’ї. А родинам, де народилася хвора дитина, надати соціальні, освітні, медико-реабілітаційні послуги з максимальним наближенням до місця її проживання», – резюмувала Ганна Старостенко.

Вона додала, що столичні служби чекає складна робота, але Київ має всі ресурси, щоб здійснити цей перехід до людяності та відповідальності громади.

 

Студентів ДНУ запросили пройти стажування у провідних IT-компаніях Дніпра

Чтв, 12/14/2017 - 11:11

Близько 200 студентів технічних факультетів Дніпровського національного університету ім. О. Гончара пройшли анкетування від працедавців та отримали запрошення на стажування. Така можливість випала завдяки проекту «День кар’єри», що пройшов у виші 12 грудня.

Захід проводився для того, аби випускники могли напряму поспілкуватися з роботодавцями і більше дізналися про виклики сучасного ринку праці.

«День кар’єри» привернув увагу півтора десятка потенційних роботодавців – IT-компаній та Дніпропетровського обласного центру зайнятості.  Під час заходу діяли дві локації, де вони могли взаємодіяти з молоддю: працедавці біля інформаційних стендів своїх компаній могли спілкуватися зі студентами у форматі співбесіди. Паралельно проходила потік-сесія, де кожна компанія презентувала власні інноваційні напрацювання. Заповнивши анкету, студенти могли отримати запрошення на курси або стажування, після чого вони зможуть отримати бажане місце роботи.

«ІТ – дуже динамічна галузь знань, яка вимагає людей розумних, вдумливих і таких, що прагнуть вчитися протягом життя. Упевнений, що сьогодні зібралися саме такі особистості», – зазначив проректор з науково-педагогічної роботи ДНУ Віктор Куземко.

Цьогоріч до організації «Дня кар’єри» долучилися відділ зв’язків з виробництвом та сприяння працевлаштуванню студентів і випускників ДНУ та факультет прикладної математики, а також партнер заходу – ІТ-компанія «Noosphere Events».

За інформацією Дніпровського національного університету ім. О. Гончара

Триває конкурс на розробку навчальних модулів для формування громадянської компетентності

Чтв, 12/14/2017 - 10:26

Запрошуємо взяти участь у розробці навчальних матеріалів, які формують громадянську компетентність. Це одна з базових компетентностей, передбачених Законом «Про освіту» та Концепцією Нової української школи.

Мета конкурсу – знайти ідеї для навчальних модулів, які б легко інтегрувались у чинні навчальні програми 5-9 класів із різних предметів, були практичними для використання на уроках та під час позакласних занять. Ці модулі допоможуть у формуванні життєвих (громадянських)  компетентностей дітей.

Вимоги до Ідей навчальних модулів, що подаються на конкурс: 

1. Тема навчального модуля має легко інтегруватися в один чи декілька обов’язкових предметів. Наприклад, тема “Відповідальне ставлення до екології” може інтегруватися у навчальні програми хімії і географії для учнів різних вікових груп (від 5 до 9 класу).

2. В описі ідеї має міститися: 1)  чітке визначення компоненту громадянської компетентності, який планується сформувати  за допомогою даного модуля; 2) перелік елементів, які можуть увійти до запропонованого навчального модуля – онлайн-урок, графічні елементи, презентації, теми проектів тощо.

Етапи конкурсу:

Розгляд пропозицій конкурсною комісією –  до 25 січня

Оголошення результатів  конкурсу – до 1 лютого 2018 року

Відібрані ідеї будуть технічно опрацьовуватися командою студії онлайн-освіти EdEra спільно з автором ідеї.

Напрацьовані модулі будуть розміщені на онлайн-платформі навчальних матеріалів МОН та  надані у вільний доступ для використання у школах.

Заявки на конкурс приймаються до 12 січня  2018 року.   Для подачі заявки перейдіть за посиланням   https://goo.gl/forms/Qbuot72j44qgOjBg2

Повідомляє МОН України

СНАУ став партнером голландсько-українського проекту «Менеджер молочної ферми»

Срд, 12/13/2017 - 17:30

Менеджерів нового типу для молочної галузі аграрного сектору України відтепер готуватимуть в Сумському національному аграрному університеті спільно з фахівцями Голландсько-українського молочного центру. Йдеться про впровадження навчального курсу DUDC з менеджменту молочних ферм – програми розвитку світового рівня для майбутніх провідних менеджерів первинної молочної промисловості, які після участі у цій програмі зможуть ефективно розвивати себе і свій бізнес, знатимуть, як досягти найвищої якості продукту при мінімальних витратах на кг, при цьому мінімізуючи негативний вплив на навколишнє середовище.

Реалізовувати проект Голландсько-український молочний центр (DUDC) планує разом з Сумським національним аграрним університетом, Білоцерківським національним аграрним університетом, Асоціацією виробників молока та Львівською аграрною дорадчою службою. Ділитися досвідом з українськими фахівцями будуть голландські компанії Vetvice, HAS Limburg і GD Animal Health, координувати проект  – Difco International B.V.

6-місячний навчальний курс являє собою вдале поєднання теорії й практики в галузі молочного тваринництва, управління, економіки й розвитку особистості. Методика курсу базується на таких речах, як навчання на основі проблемних моментів, робота у групах над окремими випадками, навчання шляхом практичної роботи тощо. Особлива увага приділятиметься мовним навичкам (спілкування, переговори, навички презентації тощо), а також тімбілдінгу. На різних етапах навчання воно проходитиме у Сумському та Білоцерківському НАУ, на окремих українських молочних фермах із західними підходами до управління з обов’язковим стажуванням у Нідерландах.

Вимоги, що висуваються до кандидатів – майбутніх провідних менеджерів первинної молочної промисловості, – є такими: достатній рівень володіння англійською мовою (як мінімум, рівень Upper Intermediate), ступінь бакалавра в галузі ветеринарії, зоотехнії або агробізнесу, досвід роботи на молочній фермі і, найголовніше, – висока мотивація.

Інформує прес-служба СНАУ

Кабмін затвердив план заходів до 2020 року, необхідних для реформи школи

Срд, 12/13/2017 - 16:38

Уряд затвердив план заходів, які необхідно здійснити до 2020 року для впровадження шкільної реформи. Відповідне розпорядження – «Про затвердження Плану заходів на 2017-2020 роки з реалізації Концепції державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» та перспективи впровадження на період до 2029 року» – було прийняте сьогодні, 13 грудня 2017 року, на засіданні КМУ.

«Цей план чітко визначає заходи до 2020 року, необхідні для старту Нової української школи. Йдеться про запуск нових державних стандартів, друк сучасних підручників, запровадження концептуальних засад нової системи підготовки та професійного зростання вчителів, створення нової структури школи», – пояснила Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич.

Вона додала, що «всі не врегульовані розбіжності цього плану стали врегульованими після прийняття нового Закону «Про освіту», який встановив нову термінологію, що вживалася під час підготовки цього документу».

Усі заплановані заходи необхідні, аби виконати вимоги реформи. Зокрема, йдеться про створення 3-річної старшої профільної школи, оновлення змісту освіти на компетентнісній основі, підвищення ефективності освітнього процесу, забезпечення рівного доступу до якісної освіти всіх учнів, незалежно від їхнього соціального статусу, території проживання чи національної належності, та перетворення української школи на важіль соціальної рівності. Передбачено розширення автономії закладів освіти у формуванні власних освітніх програм.

Окрім детального плану заходів до 2020 року, розпорядження також містить візію змін, які будуть необхідні у період з 2020 до 2029 року.

Протягом місяця центральні органи виконавчої влади, обласні та Київська державні адміністрації, які долучені до виконання плану, мають розробити свої документи, за якими вони працюватимуть для виконання розпорядження.

Повідомляє прес-служба МОН

Вечорниці у гуртожитку Житомирського національного агроекологічного університету

Срд, 12/13/2017 - 16:30

 Українські народні пісні, ворожіння, конкурси  й традиційні забави  – так вечір 12 грудня провели студенти та гості гуртожитку № 1  Житомирського національного агроекологічного університету.

Вечорниці на Андрія влаштували завідуюча гуртожитком Олександра Слободенюк    разом зі студентами  агрономічного факультету ЖНАЕУ, запросивши на гостину декана агрономічного факультету Олександра Саюка і заступника декана факультету екології права Миколу Світельського.

Після завершення святкового дійства присутніх пригощали варениками і пиріжками, які підготували організатори заходу.

Прес-служба Житомирського національного агроекологічного університету

Університет Грінченка активно розвиває японський освітній вектор

Срд, 12/13/2017 - 14:45

Сьогодні українсько-японські відносини стрімко набирають обертів як на загальнонаціональному, так і на локальних рівнях. Минаючий 2017 було офіційно оголошено роком Японії в Україні, що посприяло зміцненню двосторонньої співпраці країн.

Насправді, незважаючи на географічну віддаленість, Україна та Японія є ближчими, ніж комусь може здатися на перший погляд. Між країнами існують чіткі культурні та історичні паралелі, серед яких любов українців і японців до поезії та вишні, славне минуле самураїв і козаків, а також спільний біль внаслідок пережитих атомних вибухів.

З абсолютною впевненістю можна сказати, що освітні заклади є важливими центрами налагодження міжнародних зв’язків. Так, в Київському університеті імені Бориса Грінченка ще у 2015 році було створено кафедру східних мов та перекладу. А уже влітку цього року столичний виш відвідала офіційна делегація з міста Кіото. Під час візиту відбулася урочиста посвята мера столиці Японії Дайсаку Кадокави у почесні професори університету, що безумовно стало вагомим кроком у розвитку освітньої українсько-японської співпраці.

Оскільки японська одна з найскладніших мов світу, Університет Грінченка поставив одним з пріоритетних завдань залучення до викладання найкращих фахівців. Серед них професор кафедри сходознавства Володимир Резаненко, який зробив надзвичайно великий внесок у розбудову українсько-японських відносин як до, так і після проголошення незалежності України. У Японії існує поняття «шьокунін» – людина, яка досягла найвищого рівня у своїй галузі, і будь-який японець мріє про таке звернення з боку колег чи знайомих. Володимир Федорович – «шьокунін».

Визнаючи величезний вклад професора, Міністерство закордонних справ Японії оголосило про вручення йому ордену Вранішнього Сонця – однієї з найвищих та найдавніших відзнак Японії. Аби усвідомити її важливість, варто зазначити, що паралельно цю нагороду отримали 66-й Держсекретар США Кондоліза Райс та колишній директор ЦРУ, Міністр оборони США (2006-2011рр.) Роберт Гейтс.

Крім того, Університет Грінченка є одним з двох у Києві, де викладає носій японської мови. Сакура Шіракава – сертифікований викладач японської. На даний момент вона навчається на магістратурі української філології в Університеті Грінченка, паралельно викладаючи студентам практичний курс ієрогліфіки, стилістику японської мови, культуру усної і писемної східної мови. Нещодавно в рамках Грінченківської декади відбувся майстер-клас «Японія – культурний шок», де Сакура провела урок з відомого традиційного японського мистецтва оріґамі. Цікавим є те, що з 1 вересня 2017 в університеті була запроваджена Нова освітня стратегія, яка передбачає практичне навчання студентів у центрах компетентностей. Зовсім скоро розпочне свою роботу і Центр сходознавства, в якому Сакура відповідатиме за каліграфію та традиційні японські мистецтва, адже для вивчення японської дуже важливо заглиблюватися не лише у мовні аспекти, а й у культуру та історію країни.

Важливо і те, що студенти-грінченківці мають можливість поїхати на наукове стажування або навчальну практику у Японію. Так, студентка 3 курсу спеціальності японська філологія Юлія Шевченко зараз викладає англійську мову в одній із шкіл Японії. Інтенсивне занурення в мовне середовище під час піврічної навчальної практики дозволяє їй не лише удосконалити японську, а й зсередини дізнатися як працює система освіти однієї з передових країн світу. Ще одна студентка університету Ольга Орел упродовж року вивчає японську філологію в одному з університетів Країни Вранішнього Сонця. Спілкування з носіями мови дозволяє зрозуміти особливості менталітету східного народу, що є безцінним для будь-якого філолога.

В Японії є один вислів – «гамбарі», який означає «робити все, що від тебе залежить», «проявляти максимум енергії та наполегливості». Саме цим керується Університет Грінченка, який активно розвиває японський освітній вектор.

Повідомляє прес-служба Університету Грінченка

Потужні лабораторії та навчання циклами: Китай у рейтингу найавторитетніших вишів світу

Срд, 12/13/2017 - 13:32

Китайці за 10 років змогли дотягтися до сотні найпрестижніших вишів. Як виявилось, у цій країні усе життя вчаться та працюють над розвитком своїх співробітників, але все одно шукають таланти серед українців. ТСН.Тиждень з’ясувала, чому китайська освітня систему приваблює студентів з усього світу. 

ТСН-Тиждень 1+1

Київ заговорить англійською: 10 тисяч киян безкоштовно вивчатимуть мову

Срд, 12/13/2017 - 12:11

У Києві стартує новий проект із масового вивчення англійської мови «#Київ заговорить англійською». Впродовж 2018 року 10 тисяч киян зможуть безкоштовно вивчати англійську мову за інноваційним методом змішаного навчання (blended learning). Про це заявив мер Києва Віталій Кличко під час підписання угоди між КМДА та Асоціацією інноваційної та цифрової освіти щодо старту проекту з вивчення англійської.

Мер зазначив, що за оцінками фахівців, середній рівень володіння англійською мовою серед мешканців європейських столиць – не нижче 50%, а у столицях скандинавських країн – 70%. В Україні англійську на належному рівні знають лише 7% громадян.

«Щороку до Києва приїжджають мільйони гостей. Київ має величезний туристичний потенціал. Наше завдання – збільшувати його. І знання англійської допоможе в цьому», – наголосив Віталій Кличко.

Він нагадав, що у 2015 році КМДА започаткувала безкоштовні курси англійської мови Capital English для всіх охочих киян. Згодом столична влада ініціювала та запровадила курси Capital English for Police для Служби 102, столичних патрульних, для прикордонників в аеропортах «Бориспіль» і «Київ» (Жуляни). Вони пройшли безкоштовний курс навчання англійської за найвищими міжнародними стандартами.

«І ми продовжуємо реалізацію програм з вивчення англійської мови киянами. Сьогодні ми ініціюємо новий проект з масового навчання. Ми підписуємо Угоду між КМДА та Асоціацією інноваційної та цифрової освіти щодо старту проекту «#Київ заговорить англійською», – зазначив Віталій Кличко.

Київський міський голова зазначив, що проект «#КиївЗаговоритьАнглійською» став одним з переможців серед проектів, які подавалися на розгляд Громадського бюджету столиці. Загалом подавалося понад 800 проектів.

«Завдяки реалізації цього проекту впродовж 2018 року 10 тисяч киян зможуть безкоштовно вивчати англійську мову за інноваційним методом змішаного навчання (blended learning). Метод розроблений командою Соціального проекту вивчення іноземних мов «Lingva.Skills». Особливу увагу буде приділено і навчанню співробітників Київської міської та районних державних адміністрацій і комунальних підприємств», – зазначив Віталій Кличко.

Мер зауважив, що знання мови столичними чиновниками на належному рівні дозволить збільшити комунікацію з закордонними партнерами та потенційними інвесторами. А це, в свою чергу, підвищить як інвестиційний, так і туристичний потенціал Києва.

«Ми також плануємо запровадити вивчення англійської за інноваційним методом змішаного навчання на базі платформи Lingva.Skills у столичних навчальних закладах. Долучатимемо до навчання і людей з інвалідністю, учасників АТО та внутрішньо переміщених осіб. Це підвищить їх конкурентоздатність на ринку праці, адже на сьогодні вже кожна третя вакансія в Києві потребує володіння англійською мовою», – сказав мер Києва.

«Я переконаний, що завдяки реалізації цього проекту вже зовсім скоро ми зможемо з впевненістю сказати, що Київ говорить англійською!» – підкреслив Віталій Кличко.

Повідомляє прес-служба КМДА

Визначено переможців ІV Всеукраїнського турніру знавців курсу «Фінансова грамотність»

Срд, 12/13/2017 - 11:13

На Київщині завершився ІV Всеукраїнський турнір юних знавців курсу «Фінансова грамотність». Він проходив у кілька етапів, перший з яких – заочний – стартував ще на початку листопада. У ньому брали участь 30 команд з різних областей України. За результатами двобоїв серед них було відібрано 10 збірних-фіналістів для очного змагання.

На початку грудня учасників фіналу було запрошено до Києва, аби визначити переможця. За результатами інтелектуальних змагань призові місця отримали шість команд.

Перше місце виборола харківська команда «Бізнес-сила».

Друге місце розділили між собою учні Конотопської спеціалізованої школи №3 «Конотопські відьми» та Вінницького комунального закладу «Фізико-математична гімназія № 17».

Третє місце посіли одразу троє команд-учасниць: команда «Десяточка» Міловської загальноосвітньої школи, команда «Депозит» середньої школи № 163 ім. М. Кирпоноса м. Києва та команда Олешківської гімназії Херсонської області.

Окрім цього, журі турніру визначило кращі команди у окремих номінаціях – наука, аналітика, винаходи, дизайн та медіа.

На завершення конкурсу переможців привітав заступник Міністра  освіти і науки Павло Хобзей. Він зазначив, що наразі фінансова грамотність є необхідною освітньою потребою. А у майбутньому вона стане запорукою фінансової безпеки та стабільності окремих громадян та країни в цілому.

Під час фіналу турніру для учасників були організовані екскурсії до Верховної Ради, скарбниці та Музею грошей Національного банку.

За інформацією МОН України

Закон «Про освіту» відкриває більше можливостей для співпраці з міжнародними партнерами, – Лілія Гриневич 

Срд, 12/13/2017 - 10:40

Імплементація шкільної реформи, децентралізація, інклюзія, забезпечення якості вищої освіти, окреме вікно для України в межах Еразмус+, перепідготовка вчителів, створення Нацагентства кваліфікацій – ці та інші напрями є можливими для співпраці між МОН та міжнародними партнерами. Про це йшлося під час зустрічі міністра освіти і науки України Лілії Гриневич з донорами 12 грудня 2017 року.

«Хотіла б почати з подяки абсолютно усім нашим партнерам, складно перелічити усі проекти, але цей рік був вузловим – підготовчим до імплементації реформи освіти. Підготовка стандартів, курсів вчителів – це виконано з вашою допомогою. Ваша робота з дітьми зі сходу, допомога в підготовці вчителів, які з цими дітьми працюють – усе це неоціненно. Нам дуже пощастило, що ми маємо таких партнерів», – наголосила Лілія Гриневич.

У межах зустрічі вона представила основні новели Закону «Про освіту», а також підкреслила напрямки, за якими допомога від міжнародних партнерів потрібна МОН найбільше. Зокрема, йшлося про перепідготовку вчителів.

«Перепідготовка вчителів – одне із найгостріших питань на сьогодні. Ми дуже вдячні нашим партнерам, які вже працюють з нами у цьому напрямку – Британській раді, Гете Інституту, Посольству Франції та багатьом іншим, які мають окремі фрагменти роботи. Якщо когось ще цікавить цей напрямок розвитку співпраці – долучайтеся», – зазначила Міністр.

Вона також закликала до спільної роботи над правилами роботи Нацагентства кваліфікації, розробкою зовнішньої незалежної сертифікації вчителів та до розробки процедур роботи Нацагентства із забезпечення якості вищої освіти.

«Запуск НАЗЯВО є вкрай важливим для нас. Під час голосування Закону «Про освіту» у Верховній Раді депутати збили поправку, в результаті склад агентства, що практично почало свою роботу, був розпущений. Для нас це критична втрата часу. Забезпечення якості вищої освіти – саме та сфера, яка найгірше розвинена наразі після прийняття Закону «Про вищу освіту» в 2014 році», – пояснила Лілія Гриневич.

Слід додати, що Міністерство освіти і науки України приділяє значну увагу координації роботи між різними міжнародними партнерами, аби ресурси використовувались максимально раціонально та ефективно.

«Ми цінуємо усю надану допомогу. Завдяки їй ми змогли перейти з режиму адвокації та виправдання у дії на випередження. Зараз вже можна говорити, що ми налагодили роботу таким чином, аби реалізувати справді стратегічні завдання для утвердження якості освіти», – додала міністр.

Інформує прес-служба МОН України

В УДПУ відбувся IV регіональний учнівський фестиваль із психології

Втр, 12/12/2017 - 17:39

IV регіональний учнівський фестиваль із психології «Психологія в моєму житті. Сімейні стосунки. Мистецтво спілкування», що відбувся 7 – 8 грудня 2017 року в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини, зібрав близько десяти учнівських команд не лише із Умані, а й Уманського, Христинівського, Маньківського районів Черкаської області та Гайворонського району Кіровоградської області.

Цьогорічний фестиваль проводився з метою поширення психологічних знань серед учасників навчально-виховного процесу, розвитку в учнів культури міжособистісних стосунків у сім’ї та засвоєння механізмів ефективного спілкування.

Почесними гостями фестивалю були доктор психологічних наук, професор, заслужений діяч науки і техніки, директор Українського НМЦ практичної психології і соціальної роботи НАПН України Віталій Панок та начальник відділу у справах сім’ї та молоді Уманської міської ради Наталія Вдовиченко.

Традиційно фестиваль проводився в три етапи. Перший – перегляд відеороликів, які команди-учасниці готували заздалегідь як домашнє завдання; другий – конкурс «Бліц», що передбачає перевірку теоретичних знань учасників із психології спілкування; третій етап – розв’язування психологічних ситуацій, який дає можливість оцінити креативність та акторські здібності учасників.

Всі команди-учасниці ретельно підготувалися і на високому представили себе на регіональному фестивалі.

Наприкінці захожу команди були нагороджені грамотами у різних номінаціях, учні одержали сертифікати на безкоштовне проходження профдіагностичного тестування та індивідуальної консультації з психологом. Організатор заходу – факультет соціальної та психологічної освіти УДПУ подяками відзначив відділи освіти, а також практичних психологів та соціальних педагогів за сприяння та підготовку учнівських колективів до участі у регіональному фестивалі.

Повідомляє прес-центр УДПУ

МОН пропонує три моделі навчання у школах з мовами нацменшин

Втр, 12/12/2017 - 16:07

Міністерство освіти і науки враховуючи рекомендації Венеціанської комісії,  пропонує три моделі імплементації ст7, що будуть прописані в Законі «Про загальну середню освіту». Моделі навчання у школах з мовами меншин будуть враховувати освітні потреби дітей різних національних громад, зважаючи на три критерії.  Перший критерій – вразливість мови, другий – мовне середовище, у якому проживає меншина, і третій критерій – мовна група, до якої належить відповідна мова.

Отже, мають бути запропоновані  3 моделі застосування і вивчення мов для впровадження статті 7 Закону «Про освіту».

  • Перша модель передбачає можливість викладання мовою меншини всіх предметів з 1-го до 11(12)-го класу поряд з українською мовою. Ця модель діятиме для вразливих мов, тобто тих, що не мають власної держави для розвитку мовної термінології, а також для тих, що не живуть у середовищі власної мови. Наприклад, кримські татари не мають жодної іншої держави, яка займалася б розвитком термінології їхньої мови, наразі громада проживає виключно в українськомовному чи російськомовному середовищі, що також не сприяє розвитку кримськотатарської.
  • Друга модель – для національних громад, мова яких належить до мов Європейського Союзу. Залежно від мовної групи та мовного середовища проживання, використання цієї моделі може мати 2 варіанти. Перша варіант для громад, чия мова належить до слов’янської мовної групи, та які проживають у переважно українськомовному середовищі. Йдеться, наприклад, про польську, словацьку, болгарську мови.

Як і передбачено Законом, діти, чия материнська мова належить до цієї групи, зможуть повністю навчатися рідною мовою у дитсадку та початковій школі, водночас вивчаючи українську. З 5-го класу поряд з предметами, що вивчаються рідною мовою, будуть запроваджуватися предмети, що вивчаються українською, їх частка буде збільшуватися та пропорційно зростатиме до старшої школи. Другий варіант враховуватиме особливості вивчення української мови представниками інших мовних груп та які переважно проживають у середовищі рідної мови. Зокрема, йдеться про румунську та угорську громади. Для шкіл із цими мовами навчання перехід на вивчення предметів українською відбуватиметься ще поступовіше, а відсоток предметів, що вивчаються державною, буде меншим. Такий підхід зумовлено тим, що вивчати мову іншої мовної групи значно складніше і потребує більше навчального часу, щоб досягти мовного рівня для вивчення інших предметів.

  • Третя модель – для національних громад, материнська мова яких належить до однієї з українською мовної сім’ї, а також, що проживають переважно в середовищі власної мови. До таких мов належить російська. Діти, що навчатимуться за цією моделлю, переходитимуть на навчання предметів українською одразу після 5-го класу. Діти, материнська мова яких російська, легко засвоюють українську, водночас вони здебільшого проживають у середовищі саме російської мови – у сім’ї, на вулиці спілкуються нею, переглядають фільми й телебачення російською. Отже, єдине місце, де діти з цієї національної громади можуть вільно застосовувати державну мову, – це школа. Вивчаючи предмети українською, водночас продовжуючи вивчати російську як предмет, діти зможуть на якісно високому рівні оволодіти одразу обома мовами – і українською, і російською.

Міністерство освіти і науки також розпочало роботу над поліпшенням навчання українській мові у школах з мовою навчання національних громад. Спільно з меншинами МОН працює над подальшою розробкою різних навчальних підходів з урахуванням освітніх потреб дітей. Основна мета – забезпечити достатній рівень володіння державною мовою, водночас зберігаючи якісне навчання різних предметів як державною, так і рідною мовами.

Повідомляє прес-служба МОН

Вступ-2018. Бюджетне місце «ходитиме за кращим вступником» не лише на бакалаврат, а й на магістратуру

Втр, 12/12/2017 - 15:52

Під час вступної кампанії 2018-го МОН розширить практику використання широкого конкурсу – коли бюджетне місце надається не конкретному вишу, а йде до ВНЗ за вступником з найкращими балами. Зокрема, використання такого підходу розширять для бакалаврів і вперше застосують для вступу на магістратуру.

«Практика 2015-2017 років засвідчила, що широкий конкурс – це ефективна методика забезпечення справедливого розподілу місць держзамовлення. Вона передбачає алгоритмічний розподіл вступників за їхніми конкурсними балами та обраними пріоритетностями. Тому 2018-го ми переводимо на широкі конкурси більшість педагогічних спеціальностей для вступників на бакалаврат. Також вперше буде використано широкий конкурс для розподілу бюджетних місць в магістратуру. Це стосуватиметься спеціальностей «Право» та «Міжнародне право», – розповів директор Департаменту вищої освіти МОН Олег Шаров.

Він нагадав, що широкий конкурс стає можливим для цих спеціальностей, оскільки наступного року вступні випробування до магістратури «Права» та «Міжнародного права» складаються у формі єдиних фахових іспитів та випробувань з використанням технологій ЗНО. Випробування міститимуть тестування з іноземної мови, права та загальних навчальних правничих компетентностей.

Зареєструватися можна буде з 14 травня до 5 червня 2018 року. Самі ж тестування проходитимуть у 2 етапи: 11 липня – з іноземної мови, 13 липня – з права та правничих компетентностей. Це пов’язано з тим, що 2018-го – поки що як експеримент – єдиний фаховий іспит з іноземної мови також проводитимуть для вступників до магістратури з низки гуманітарних галузей. Це, зокрема, «Гуманітарні науки» (крім спеціальності «Філологія»), «Соціальні та поведінкові науки», «Журналістика», «Сфера обслуговування», «Міжнародні відносини».

«Дуже важливим для Міністерства освіти і науки є підвищення довіри суспільства до вступних випробувань. І наразі найбільш ефективним засобом підвищення цієї довіри є поступове розширення використання технології зовнішнього незалежного оцінювання», – пояснив новації Олег Шаров.

Раніше директор Українського центру оцінювання якості освіти Вадим Карандій повідомив, що учні коледжів та ПТНЗ складатимуть державну підсумкову атестацію в формі ЗНО з трьох предметів, але ці зміни впроваджуватимуть поступово.

Інформує Міністерство освіти і науки

Щодо директорів шкіл, з якими закінчилися контракти після набрання чинності нової редакції Закону України «Про освіту»

Втр, 12/12/2017 - 15:07

На запити з місць щодо трудових відносин із керівниками закладів загальної середньої освіти з якими закінчилися контракти після набрання чинності нової редакції Закону України «Про освіту», Профспілка відзначає наступне.

Пунктом 4 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про освіту» від 5 вересня 2017 року № 2145-VIII частину другу ст. 26 Закону України «Про загальну середню освіту» викладено в такій редакції:

«2. Керівник закладу загальної середньої освіти призначається на посаду та звільняється з посади рішенням засновника (засновників) закладу або уповноваженого ним (ними) органу.

Керівник державного, комунального закладу загальної середньої освіти призначається на посаду за результатами конкурсного відбору строком на шість років (строком на два роки – для особи, яка призначається на посаду керівника закладу загальної середньої освіти вперше) на підставі рішення конкурсної комісії, до складу якої входять представники засновника (засновників), трудового колективу, громадського об’єднання батьків учнів (вихованців) закладу загальної середньої освіти та громадського об’єднання керівників закладів загальної середньої освіти відповідної адміністративно-територіальної одиниці. До участі у роботі комісії з правом дорадчого голосу можуть залучатися представники громадських об’єднань та експерти у сфері загальної середньої освіти.

Положення про конкурс на посаду керівника державного, комунального закладу загальної середньої освіти розробляє та затверджує засновник на підставі типового положення, затвердженого центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.».

Підпунктом 17 п.3 Прикінцевих та перехідних положень закону «Про освіту» встановлено, що після набрання чинності цим Законом частина друга статті 26 Закону України «Про загальну середню освіту» застосовується до посад, що стали вакантними в установленому трудовим законодавством порядку.

Підпунктом 2 п.6 Прикінцевих та перехідних положень цього закону Кабінет Міністрів України зобов’язано протягом одного року з дня набрання чинності цим Законом привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом, забезпечити приведення нормативно-правових актів міністерств та інших центральних органів виконавчої влади у відповідність із цим Законом та забезпечити прийняття нормативно-правових актів, передбачених цим Законом.

Тож виходить, що допоки в установленому законом порядку не буде затверджено типове Положення про конкурс на посаду керівника державного, комунального закладу загальної середньої освіти, на підставі якого засновником буде розроблено положення про конкурс на посаду керівника комунального закладу загальної середньої освіти, а також не будуть забезпечені вимоги щодо складу конкурсних комісій, зокрема в частині представництва з боку громадських об’єднань керівників закладів загальної середньої освіти відповідної адміністративно-територіальної одиниці, реалізація частини другої ст. 26 Закону України «Про загальну середню освіту» про призначення керівника комунального закладу загальної середньої освіти за результатами конкурсного відбору унеможливлюється.

Щодо листа Міністерства освіти і науки України від 13.10.2017 № 1/9-554 «Щодо нагальних питань впровадження Закону України «Про освіту», в якому йдеться про те, що тимчасова відсутність затвердженого Міністерством зазначеного вище типового положення (наразі розробляється) не зупиняє дію норми Закону, то це суперечить загальноприйнятим нормам законотворчості, бо зупиняти чи не зупиняти дію певної норми закону може лише відповідний закон, а не відсутність механізму її реалізації.

Крім того, п. 9 цього листа, а саме про обрання керівника комунального закладу загальної середньої освіти на основі конкурсного відбору, що має бути проведений відповідно до Положення про конкурс на посаду керівника комунального закладу загальної середньої освіти, розробленого та затвердженого засновником цього закладу, потенційно може мати відмінні норми, від передбачених у розробленому з часом міністерством типовому положенні, містити іншу, ніж передбачена частиною 2 ст. 26 Закону України «Про загальну середню освіту», норму.

Згідно з частиною другою п. 2 ст. 2 Закону України «Про освіту» листи, інструкції, методичні рекомендації, інші документи органів виконавчої влади, крім наказів, зареєстрованих Міністерством юстиції України, та документів, що регулюють внутрішню діяльність органу, не є нормативно-правовими актами і не можуть встановлювати правові норми.

Тому  застосування передбачених у листі положень про передчасне обрання за конкурсом керівників комунальних закладів загальної середньої освіти може призвести до порушення їхніх трудових прав та до звернень ними до судових органів.

Відповідно до частини другої ст.391 Кодексу законів про працю України  трудові договори, що були переукладені один чи декілька разів, за винятком випадків, передбачених частиною другою статті 23, вважаються такими, що укладені на невизначений строк. Аналогічні положення передбачено в пункті 5.3.9 Галузевої угоди між Міністерством освіти і науки України та ЦК Профспілки працівників освіти і науки України на 2016-2020 роки, яким Міністерство освіти і науки України рекомендує органам управління освітою, керівникам закладів та установ освіти і науки спрямовувати контрактну форму трудового договору на створення умов для виявлення ініціативності працівника, враховуючи його індивідуальні здібності, правову і соціальну захищеність.

Вважати обов’язковим надання додаткових порівняно з чинним законодавством пільг, гарантій та компенсацій для працівників, з якими укладено контракт. Пунктом 5.3.6 Галузевої угоди Міністерство освіти і науки України рекомендує органам управління освітою, керівникам закладів та установ освіти і науки,  не допускати укладення з ініціативи органів місцевого самоврядування в односторонньому порядку трудового договору у формі контракту з керівниками загальноосвітніх навчальних закладів комунальної форми власності. Такі ж рекомендації висловлено Департаментом освіти і науки Дніпропетровської облдержадміністрації органам управління освітою, керівникам закладів та установ освіти у пунктах 5.3.6 та 5.3.9 Угоди на 2016-2020 роки між Департаментом освіти і науки Дніпропетровської облдержадміністрації та Дніпропетровським обкомом Профспілки працівників освіти і науки України.

Тому у випадках, коли на час набуття чинності Законом України «Про освіту», тобто станом на 28.09.2017, мали місце трудові відносини між директором загальноосвітнього навчального закладу та засновником чи уповноваженим ним органом (управлінням освіти і науки) на умовах контракту, вони можуть бути продовжені як на умовах контракту, так і на умовах безстрокового трудового договору.

Інформує Управління соціально-економічного захисту ЦК Профспілки

Уряд Франції оголосив про заборону дітям брати мобільні телефони в школу

Втр, 12/12/2017 - 14:29

У Франції учням заборонять брати в школу мобільні телефони. Про це пише Європейська правда з посиланням на  The Times.

Міністр освіти Жан-Мішель Бланке заявив, що заборона сприятиме поверненню дітей на спортивні майданчики.

Заборона почне діяти з вересня наступного року. Мобільні телефони будуть  будуть дозволені лише в ліцеях. На даний момент учням дозволено брати мобільні телефони в школи, але не можна користуватися ними під час уроків. “Не рідко ми дивимося на дитячий майданчик, де діти не грають у футбол, а дивляться у свої смартфони. З освітньої та педагогічної точки зору – це проблема”, – сказав Бланке.

Він визнав, що буде мало шансів переконати учнів залишити свої телефони вдома, а це означає, що їх потрібно буде здавати на вході до школи.

Критики цієї ідеї кажуть, що запровадження заборони стане кошмаром, адже батьки хочуть мати можливість зв’язатися з дитиною. Крім того, учні, ймовірно, намагатимуться ховати телефони, щоб пронести їх до школи.

25 грудня – офіційний вихідний в Україні

Втр, 12/12/2017 - 14:15

Верховна Рада України схвалила законопроект № 5496 про оголошення вихідним 25-го грудня, коли відзначається Різдво Христове за григоріанським календарем.

Закон «Про внесення змін до статті 73 Кодексу законів про працю України щодо святкових і неробочих днів» схвалено 16 листопада 2017 року.

Законом внесено до статті 73 Кодексу законів про працю України, якими 25 грудня (Різдво Христове за Григоріанським календарем) визнано офіційним святковим днем в Україні.

Згідно із статтею 73 Закону встановлено такі святкові дні:

  • 1 січня – Новий рік
  • 7 січня і 25 грудня – Різдво Христове
  • 8 березня – Міжнародний жіночий день
  • 1 і 2 травня – День міжнародної солідарності трудящих
  • 9 травня – День перемоги над нацизмом у Другій світовій війні (День перемоги)
  • 28 червня – День Конституції України
  • 24 серпня – День незалежності України
  • 14 жовтня – День захисника України

Законом також скасовано святковий день 2 травня та внесено зміну до статті 73, згідно з якою святковим вважається 1 травня – День праці.

За інформацією сайту Верховної Ради України

МОН імплементуватиме рекомендації Венеційської комісії щодо мовної статті Закону «Про освіту»

Втр, 12/12/2017 - 11:55

 11 грудня 2017 року було опубліковано офіційний висновок Венеційської комісії щодо відповідності мовної статті Закону «Про освіту». Його було підготовлено за результатами роботи Комісії, а також її фінального засідання, що відбулося за участі міністра освіти і науки України Лілії Гриневич у п’ятницю, 8 грудня 2017 року.

Слід відзначити, що Венеційська комісія врахувала більшість поправок МОН, висновок є збалансованим та конструктивним. Зокрема, комісія підкреслила, що «сприяння посиленню державної мови та її обов’язковість для усіх громадян є законною і навіть похвальною метою держави». Також зазначено, що державна мова – чинник єдності та взаєморозуміння в суспільстві.

Важливо додати, що основним пунктом висновку є останній заключний пункт (№126), в якому консолідовано рекомендації комісії та за яким потім Рада Європи проводить моніторинг імплементації країною рекомендацій ВК.

Зокрема, в цьому пункті йдеться:

«126. Багато питань можуть негайно розглядатися через інші законодавчі акти та при виконанні ст. 7 у тому вигляді, як вона ухвалена, зокрема, через прийняття закону “Про середню освіту”. У зв’язку з цим Венеціанська комісія рекомендує, зокрема:

  • повною мірою використовувати гнучкість, передбачену п. 4 ст. 7, при ухваленні імплементаційного законодавства для забезпечення значного рівня викладання офіційними мовами ЄС для відповідних меншин;
  • продовжувати забезпечувати достатню частку освіти мовами меншин у початковій та середній школі, на додаток до вивчення державної мови;
  • покращити якість викладання державної мови;
  • внести зміни до перехідних положень Закону “Про освіту”, забезпечивши довший перехідний період для поступового здійснення реформи;
  • звільнити приватні школи від нових мовних вимог відповідно до статті 13 Рамкової конвенції;
  • розпочати в межах виконання нового закону “Про освіту” новий діалог із представниками національних меншин та усіх зацікавлених сторін щодо мовного питання у освіті;
  • забезпечити, щоб виконання Закону не загрожувало збереженню культурної спадщини меншин та безперервності вивчення мов меншин у традиційних школах».

Міністерство освіти і науки України, як і зазначається в рекомендаціях, планує повною мірою використати гнучкість, передбачену п. 4 ст. 7 Закону «Про освіту».

Враховуючи рекомендації, МОН пропонує наступні моделі імплементації ст7, що будуть прописані в Законі «Про загальну середню освіту». Моделі навчання у школах з мовами меншин будуть враховувати освітні потреби дітей різних національних громад, зважаючи на три критерії.  Перший критерій – вразливість мови, другий – мовне середовище, у якому проживає меншина, і третій критерій – мовна група, до якої належить відповідна мова.

Отже, мають бути запропоновані  3 моделі застосування і вивчення мов для впровадження статті 7 Закону «Про освіту».

Перша модель передбачає можливість викладання мовою меншини всіх предметів з 1-го до 11(12)-го класу поряд з українською мовою. Ця модель діятиме для вразливих мов, тобто тих, що не мають власної держави для розвитку мовної термінології, а також для тих, що не живуть у середовищі власної мови. Наприклад, кримські татари не мають жодної іншої держави, яка займалася б розвитком термінології їхньої мови, наразі громада проживає виключно в українськомовному чи російськомовному середовищі, що також не сприяє розвитку кримськотатарської.

Наступна модель – для національних громад, мова яких належить до мов Європейського Союзу. Залежно від мовної групи та мовного середовища проживання, використання цієї моделі може мати 2 варіанти. Перша варіант для громад, чия мова належить до слов’янської мовної групи, та які проживають у переважно українськомовному середовищі. Йдеться, наприклад, про польську, словацьку, болгарську мови.

Як і передбачено Законом, діти, чия материнська мова належить до цієї групи, зможуть повністю навчатися рідною мовою у дитсадку та початковій школі, водночас вивчаючи українську. З 5-го класу поряд з предметами, що вивчаються рідною мовою, будуть запроваджуватися предмети, що вивчаються українською, їх частка буде збільшуватися та пропорційно зростатиме до старшої школи. Другий варіант враховуватиме особливості вивчення української мови представниками інших мовних груп та які переважно проживають у середовищі рідної мови. Зокрема, йдеться про румунську та угорську громади. Для шкіл із цими мовами навчання перехід на вивчення предметів українською відбуватиметься ще поступовіше, а відсоток предметів, що вивчаються державною, буде меншим. Такий підхід зумовлено тим, що вивчати мову іншої мовної групи значно складніше і потребує більше навчального часу, щоб досягти мовного рівня для вивчення інших предметів.

Третя модель – для національних громад, материнська мова яких належить до однієї з українською мовної сім’ї, а також, що проживають переважно в середовищі власної мови. До таких мов належить російська. Діти, що навчатимуться за цією моделлю, переходитимуть на навчання предметів українською одразу після 5-го класу. Діти, материнська мова яких російська, легко засвоюють українську, водночас вони здебільшого проживають у середовищі саме російської мови – у сім’ї, на вулиці спілкуються нею, переглядають фільми й телебачення російською. Отже, єдине місце, де діти з цієї національної громади можуть вільно застосовувати державну мову, – це школа. Вивчаючи предмети українською, водночас продовжуючи вивчати російську як предмет, діти зможуть на якісно високому рівні оволодіти одразу обома мовами – і українською, і російською.

Міністерство освіти і науки також розпочало роботу над поліпшенням навчання українській мові у школах з мовою навчання національних громад. Спільно з меншинами МОН працює над подальшою розробкою різних навчальних підходів з урахуванням освітніх потреб дітей. Основна мета – забезпечити достатній рівень володіння державною мовою, водночас зберігаючи якісне навчання різних предметів як державною, так і рідною мовами.

Міністерство також погоджується з тим, що питання звільнення приватних шкіл від нових мовних вимог – відповідно до статті 13 Рамкової конвенції – не врегулювано в Законі «Про освіту», і це можна буде зробити у Законі «Про загальну середню освіту».

МОН вдячне Венеціанській комісії, що запит на підготовку аналізу українського законодавства на його відповідність існуючим міжнародно-правовим стандартам було опрацьовано в стислі терміни, а зауваження української сторони були відображені в фінальному висновку.

Україна готова й надалі співпрацювати з відповідними експертними органами Ради Європи задля розвитку законодавчої бази у сфері забезпечення прав національних меншин. Крім того, Україна закликає партнерів-сусідів до конструктивного діалогу.

Інформує прес-служба МОН України

Програму безплатного харчування дітей у львівських дитсадках та школах продовжили

Пн, 12/11/2017 - 17:53

Безоплатне харчування у школах міста отримують учні початкової школи, а також дошкільнята й учні старшої школи з соціально незахищених і пільгових категорій населення. На сесії ЛМР прийняли рішення про затвердження такої програми на наступний рік. Повідомляє Львівська газета.

«Ця програма у місті Львові функціонує вже 2 роки. Депутати погодили її і на наступний рік. Справа в тому, що ще у 2014 році, наприкінці року, було прийнято закон, відповідно до якого безкоштовне харчування за рахунок державних коштів змогли утримувати учні 1-4 класів із малозабезпечених сімей або які навчаються в інклюзивних класах і, звичайно, діти-сироти, діти, позбавлені батьківського піклування. Інші категорії дітей, які досі харчувалися безкоштовно, були позбавлені такої можливості. Тож місто ухвалило програму безоплатного харчування учнів у школах і в дитсадках Львова. Це учні 1-4 класів, діти з малозабезпечених сімей 5-11 класів, діти з багатодітних родин у школах і садочках, а також діти-учасників Революції гідності, які постраждали. Вартість харчування, відповідно до тих кошторисних призначень, які є на 2018 рік, становитиме приблизно 11 грн. для учнів 1-4 класів і дітей з багатодітних родин, і для дітей із малозабезпечених сімей така вартість харчування становитиме 13 грн. 10 коп. Змін ніяких немає. Вартість харчування зможемо переглянути тільки коли буде відбуватися уточнення до бюджету, у зв’язку з прийняттям державного бюджету України», – зазначила Зоряна Довганик, начальник управління освіти Львівської міської ради.

Програма поширюється на:

  • Учнів 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів м. Львова, яких на сьогодні нараховують 32 711;
  • Дітей із багатодітних сімей, що виховуються у дошкільних навчальних закладах м. Львова, яких на сьогодні нараховують 2 846;
  • Дітей із багатодітних сімей, що навчаються у загальноосвітніх навчальних закладах м. Львова, яких на сьогодні нараховують 5 741;
  • Учнів 5-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів із сімей, які отримують допомогу відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям»,  яких на сьогодні нараховують 612;
  • Дітей постраждалих учасників Революції гідності.

Фінансування цієї програми здійснюють із бюджету міста Львів.

Сторінки